11 apr. 2011

10 veckor + CPAP

Har haft sällskap av Andreas i helgen. Det var jätte mysigt.
Felicia bara älskar sina fröknar och sitt dagis, så skönt att hon trivs och vill vara där. Andreas har nu börjat jobba igen så Felicia kan vara på dagis.

Idag är William 10 veckor (v33+0) det innebär att jag har varit här nere i 11 veckor imorgon. Känns faktiskt som om det bara är ett par veckor jag varit här nere.
Dagen började i fullt ös och glädje och förvåning.
Det började med att jag och uska Anette tog upp W så han och jag skulle mysa lite, detta var kl 09:00. Kl 09:15 låg han i CPAP. Snacka om snabba vändningar :-)
Det hela startade med att när vi väl låg i sängen jag och W så började han lyfta huvudet och greja, direkt ser jag att tuben inte sitter där den borde och inser ganska så snabbt att han ex tuberat sig själv. Ropar på Anette och varnar för detta stora larmet går och salen fylls med folk. W tas upp i sin bädd igen och då hör jag orden som jag trodde var långt borta, "vi lägger honom i CPAP". Mycket riktigt så sätts näsan på plats och allt blir lugnt igen. Jag tänkte väl att ja ja fungerar det i 10 minuter så är ju det bra. Det fungerade i 7 timmar :-)
Sen var han jätte trött och då valde Hugo att in tubera W igen. Nästa försök blir nog till slutet av veckan. Så nu är träningen igång och ett steg närmare Falun.

William väger idag 2351g.

Sen ett par bebisgrattis oxå :-)
Jätte grattis kusin vitamin Lisa och Henrik till er lilla buse.
Grattis Sara och Anders till er lille kille


Testar CPAP för första gången

Favorit läget


Pappa mys

En bild så ni inte glömmer hur liten han var :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar