1 dec. 2011

Bakåt i tiden

Jag bara måste skirva av mig lite. Jag har aldrig haft problem med Försäkringskassan. Men nu har dom inte betalat ut pengar och vi har räknigar som ska betalas.
Jag ringer upp FK och frågar vad som är problemet, svaret jag får gör mig paff och sen kan jag inte låta bli att skratta.
Tydligen så när man har vård av alvarligt sjukt barn så ska man efter att man registrerat på webben ringa upp FK och tala om att man har registrerat sina dagar och då kan dom betala ut pengar annars kan det dröja upp till 30 dagar. Snacka om att gå tillbaka i tiden. Då kan jag ju lika gärna ringa direkt och dom får knappa i mina dagar. Så vips så var vi tillbaka 10 år i tiden.
Men inte nog med det, varje gång jag begär dagar så får jag ett brev hem på posten som man ska ta med sig till dagis och dom skall kryssa i frånvarodagar, HALLÅ kolla födseldatum vet ja. Men med det papperet så står det att om man vårdar allvarligt sjukt barn så behöver man inte skicka in det papperet. Var det inte FK som skulle spara pengar???

Så nu har jag skrivit av mig lite. Pengarna skulle i alla fall komma nästa vecka.

1 kommentar:

  1. FK är krångliga som fan. De ggr vi varit hemma med Maja när hon varit sjuk får man ju hem lappen som ska skrivas på på dagis att hon varit frånvarande. Med följer också en lapp där det står att om man delar på vabandet så behöver man bara skicka in EN lapp med hela frånvaroperioden. Trots detta så kommer det varje jävla gång en påminnelse till den ena av oss att inga pengar betalas ut om vi inte skickar in en påskriven frånvarorapport. Har varit så alla tre ggr som Maja varit sjuk.

    SvaraRadera